هر هفته دو آموزش به این صفحه اضافه خواهد شد
گام اول
پیش نیاز های برنامه نویسی اندروید مقاله
برای اینکه آموزش برنامه نویسی اندروید را به طور کامل یاد بگیرید پیش نیاز هایی وجود دارد که در این مقاله به پیش نیاز های لازم برای شروع برنامه نویسی اندروید پرداخته ایم
-
قبل از شروع چه مهارت هایی لازم است که داشته باشیم؟
-
نرم افزار های مورد نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟
-
سخت افزار هایی که نیاز داریم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام دوم
آموزش جاوا مقدماتی مقاله
دوره رایگان برنامه نویسی جاوا برای اندروید
یکی از اولین پیش نیاز های آموزش برنامه نویسی اندروید، یادگیری زبان جاوا است که ما یک دوره رایگان را برای شما آماده کرده ایم
در این دوره رایگان، شما 5 ویژگی اصلی جاوا که برای یادگیری اندروید ضروری است را می آموزید :
-
متغیر ها
-
آرایه ها
-
حلقه ها
-
شرط ها
-
شی گرایی
برای دریافت دوره کلیک نمایید
گام سوم
jdk چیست؟ مقاله
در این مقاله آموزشی به صورت خیلی ساده می آموزید که jdk چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام چهارم
jdk چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی jdk مقاله
در این مقالهی آموزشی، مراحل نصب jdk را با جزییات بررسی و در نهایت آن نصب میکنیم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام پنجم
sdk چیست؟ مقاله
در این مقاله آموزشی به صورت خیلی ساده می آموزید که sdk چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد (به همراه فایل های دانلود Sdk)
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام ششم
نحوه نصب و راه اندازی اندروید استودیو مقاله
در این مقاله آموزشی به صورت کامل، نحوه نصب و راه اندازی اندروید استودیو را از ابتدا تا انتها آموزش داده ایم (به همراه فایل های مورد نیاز برای نصب)
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام هفتم
آشنایی با محیط اندروید استودیو مقاله
در این بخش از آموزش به معرفی کلی قسمتهای اندروید استودیو و جزییات و قسمتهای مهم این موضوع میپردازیم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام هشتم
آموزش ساخت پروژه در اندروید استودیو مقاله
در این بخش از آموزش به چگونگی ساخت پروژه در اندروید استودیو و جزییات مربوط به آن میپردازیم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام نهم
آموزش آشنایی با پوشههای یک پروژه اندرویدی مقاله
در این بخش از آموزش، پوشههای مختلف یک پروژه اندرویدی و جزییات مربوط به هریک را با هم بررسی میکنیم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام دهم
آموزش نصب امولاتور (ماشین مجازی) در اندروید مقاله
در این بخش از آموزش به چگونگی نصب امولاتور (ماشین مجازی) در اندروید میپردازیم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام یازدهم
Manifest چیست و چه کاربردی دارد؟ مقاله
اندروید منیفست حکم شناسنامه اپلیکیشن ما را دارد. داخل آن نام اپلیکیشن، آیکون اپلیکیشن، قابلیت راست به چپ اکتیویتیها (مثل زبان فارسی یا عربی) و موارد دیگر قرار دارد. همچنین پکیجنیم ذخیره میشود تا بتوانیم به وسیله آن اپلیکیشنمان را شناسایی کنیم و سیستم عامل اندروید نیز از آن استفاده کند.
در این مقالهی آموزشی، با ویژگیهای منیفست و کدنویسیهای مربوط به آن و به طور خلاصه با xml و روند نوشتن آن آشنا میشویم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام دوازدهم
آشنایی با کدهای کلاس MainAvtivity مقاله
در هنگام ساخت یک پروژه، به پوشهی MainAvtivity دسترسی داریم. داخل این پوشه کدهایی موجود است:
-
پکیجنیم (PackageName)
-
importها
-
متد onCreate
در این مقالهی آموزشی، با جزییات و نحوهی نوشتن و اضافه کردن importها و همچنین جزییاتی در رابطه با متد onCreate آشنا میشویم.
برای مطالعه مقاله کلیک نمایید
گام سیزدهم
آشنایی با لینیر لیوت (Linear Layout) در اندروید مقاله
LinearLayout (لینیرلیوت) یکی از پرکاربرد ترین لایه های مورد استفاده در اندروید می باشد.
برای اضافه کردن ویجتها (widget) میتوانیم از لینیرلیوت استفاده کنیم. ویجتها در لینیرلیوت به صورت خطی پشت سر هم قرار میگیرند که میتوانند افقی یا عمودی باشند.
در این مقالهی آموزشی برای درک بهتر لینیرلیوت، به همراه یک مثال، چگونگی ساخت لینیرلیوت، کدهای مربوط به لایه و اجرای پروژه را باهم بررسی میکنیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام چهاردهم
نحوه ی کار با باتن (Button) یا دکمه در اندروید مقاله
فرض کنید بخواهیم اپلیکیشنی بنویسیم که در آن کاربر با انتخاب گزینه و یا دکمههای مختلف، بخواهد عملیاتی را انجام دهد؛ در این صورت باید از باتن (Button) در اندروید استفاده کنیم.
در این مقاله، به چگونگی نحوهی کار با باتن (Button) یا دکمه در اندروید، مراحل اضافه کردن آن و به طور کلی، جزییات مربوط به باتن در اندروید میپردازیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام پانزدهم
نحوه کار با تکست ویو (TextView) در اندروید مقاله
وقتی متنی را به پروژه اضافه میکنیم، متن در صفحهای به کاربر نشان داده میشود. برای اضافه کردن متن به این صفحه باید از تکست ویو (TextView) استفاده کنیم. در واقع تکست ویو (TextView) صفحهای است که به وسیلهی آن میتوانیم متن را در داخل اپلیکیشن خود نمایش دهیم.
برای نمایش متن از طریق تکست ویو (TextView) سه روش وجود دارد که در اینجا هر سه روش را باهم بررسی میکنیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام شانزدهم
ساخت اپلیکیشن ذکرشمار مقاله
اپ ذکر شمار اپلیکیشنی است که با کلیک کردن روی دکمههای موجود در آن میتوانیم مقدار عدد 0 را که به صورت پیشفرض قراردادهایم اضافه، کم و یا ریست کنیم که این اپلیکیشن میتواند کاربردهای بسیار به منظور شمارش داشته باشته باشد.
در این مقالهی آموزشی میخواهیم با نحوهی ساخت اپ ذکرشمار، جزییات مربوط و چگونگی کاربرد آن آشنا شویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام هفدهم
اضافه کردن عکس در اپلیکیشن اندرویدی به وسیله دراوبل (drawable) مقاله
اگر بخواهیم به پروژهی اندرویدی خود عکسی اضافه کنیم،باید از پوشهی دراوبل (drawable) استفاده کنیم.
دو روش برای اینکار وجود دارد که در این مقاله با هردو روش و جزییات آنها و به طور کل با چگونگی اضافه کردن عکس در اپلیکیشن اندرویدی به وسیله دراوبل ( drawable) آشنا میشویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام هجدهم
اضافه کردن متن در فایل string در اندروید مقاله
در هنگام پیادهسازی پروژه اگر بخواهیم متنی اضافه کنیم یا متن دیگری را جایگزین متن پیشفرض کنیم، باید از string در اندروید استفاده کنیم.
در این مقالهی آموزشی میخواهیم با چگونگی اضافه کردن متن در فایل string در اندروید و یک روش اصولی در این زمینه آشنا شویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام نوزدهم
نحوه استفاده از رنگها ( Color ) در اندروید مقاله
هنگام پیادهسازی یک پروژه ممکن است که بخواهیم رنگ زمینهی متن را تغییر دهیم و یا متنهای مختلف با رنگهای مختلف به پروژه اضافه کنیم.
در این مقاله به چگونگی اضافه کردن یک رنگ، تغییر دادن آن در پروژه و به طور کل نحوه استفاده از رنگها (Color) در اندروید میپردازیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستم
نحوهی فعالیت Gradle در اندروید مقاله
گریدل تمامی کدها و برنامهنویسی را که ما انجام دادهایم، جمع و ترکیب میکند و در نهایت یک خروجی به صورت فایل Apk به ما میدهد که میتوانیم آن را در مارکتهای مختلف منتشر و روی موبایل خود نصب کنیم. در واقع کار کلی گریدل این است که کدهای جاوا را ترکیب کند، تغییرات لازم را انجام دهد، امنیت لازم را داخل آن برقرار کند و در آخر آن را با فرمت Apk قابل انتشار کند.
در این مقاله،به چگونگی نحوهی فعالیت Gradle در اندروید میپردازیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستویکم
پکیجنیم (PackageName) چیست؟ مقاله
فرض کنید کتابهایی در زمینههای مختلف دارید. برای دسترسی آسان و استفاده از آنها تصمیم میگیرید که آنها را قفسهبندی کنید. با این کار شما به آسانی میتوانید به کتاب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.
کار پکیجنیم نیز همین است. به این صورت که در برنامهنویسی، کلاسهای ما را در داخل پوشههای مختلف دستهبندی میکند تا دسترسی به آنها برایمان راحتتر باشد.
در این مقاله میخواهیم با پکیجنیم در اندروید،تغییر پکیجنیم و جزییات مربوط به آن اشنا شویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستودوم
چرخه اکتیویتی در اندروید مقاله
وقتی میخواهیم از اپلیکیشنی استفاده کنیم، یکسری فعالیتها انجام شده و اطلاعاتی ذخیره میشود. این مراحل در داخل یک چرخه انجام میشوند که چرخه اکتیویتی (lifecycle activity) میگویند.
برحسب نحوه استفاده و مدت زمان آن، ممکن است حالتهای مختلفی اتفاق بیوفتد که در این مقاله،میخواهیم همهی مراحل و جزییاتشان را باهم بررسی کنیم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستوسوم
ویرایش متن ( EditText ) در اندروید مقاله
ویرایش متن ( EditText ) رویدادی است که کاربر می تواند روی آن کلیک کند تا کیبورد باز شود و مقداری را تایپ کند.
برای مثال:زمانی که بخواهید درتلگرام با کسی چت کنید،پس از انتخاب کادر چت کیبورد باز میشود و شما می توانید پس از تایپ آن را برای فرد مورد نظر خودتون ارسال کنید.
در این مقاله میخواهیم با جزییات ادیت تکست در اندرویدو اجرای آن در پروژه بیشتر آشنا شویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستوچهارم
ایمیج ویو(ImageView) در اندروید چیست؟ مقاله
زمانی که بخواهیم عکسی به اپلیکیشن خود اضافه کنیم باید از ایمیج ویو (ImageView) استفاده کنیم.
در این مقاله میخواهیم با نحوه استفاده از ایمیج ویو، اجرای پروژه و مراحل و جزییاتی که در این رابطه وجود دارد، آشنا شویم.
برای مطالعهی مقاله لطفا کلیک کنید
گام بیستوپنجم
اپلیکیشن شاخص توده بدنی (BMI) در اندروید مقاله
BMI یا همان شاخص توده بدنی مقیاسی برای اندازه گیری میزان چربی بدن و تناسب اندام بر اساس نسبت وزن به قد فرد است. این شاخص از طریق حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه میشود.
در این مقاله میخواهیم اپلیکیشنی پیادهسازی کنیم که مقیاسی برای تناسب اندام بر حسب ایدهآل باشد و BMI کاربر را محاسبه کند.